25 Mart 2012 Pazar

Doğum Fotoğrafları Nasıl Olmalıdır?

Her hastanede ISO kuralı dene kurallar vardır ve hastaneden hastaneye farklılık gösterir. Doğum fotoğrafı çekerken bu kurallara dikkat edilmeli ve uyulmalıdır, aksi taktirde aile ile hastane yönetimi veya doktorlar arasında tartışma ve sorun çıkabilir. Doğumhanedeki tüm streril alanlar öğrenilmeli, buna göre davranılmalıdır.

 

İlk olarak doğum fotoğrafçısı kandan korkmamalı, doğum fotoğrafçısını kan tutmamalıdır. Doğumhanede oldukça sakin ve serinkanlı olmaya çalışmalıdır

Bebek doğduktan sonra kesinlikle flash kullanılmamalıdır, flash kullanılması bebeğin gözleri için zararlıdır. Her ameliyathanede ve bebek odasında flash kullanmak yasaktır. Bu kural göz önünde bulundurulmalıdlır. Zaten sezaryen doğumda da normal doğumda da ameliyathane oldukça aydınlıktır ve flash kullanmaya gerek kalmaz. ISO değeri kusursuz olacak şekilde ayarlanmalıdır. Diyaframı düşük olan 2,8 veya daha düşük diyaframlı lensler tercih edilmelidir.

Doğum fotoğrafı çekilirken gerekmedikçe konuşulmamlıdır, poz verin gibi sözler söylenmemeli ve son derece profesyonel fotoğraflar çekilmelidir.

Bazen de işler yolunda gitmeyebilir, doğum anında sorunlar çıkabilir, bu gibi durumlarda doğum fotoğrafçıları çekim yapmayı bırakmalıdır.


Doğum fotoğrafçılığında önemli olan, yakalanması gereken pozlar bebeğin ilk çıktığı saniyeler, göbek bağının kesilmeden öncesi, göbek bağının kesildiği an, ilk ağladığı anlardır. Bu kareleri doğru şekilde yakalamak çok önemlidir. Doğum sonrasında bebek odasında çekilen fotoğraflarla ilk aşama tamamlanmış olur...

Ümit Karalar Kimdir?

Ümit Karalar, 1986 İstanbul Türkiye doğumlu, Fotoğrafla olan ilişkisi ortaokul yıllarında abisinin Zenit' ini kurcalamasıyla başladı. 2004 yılı itibariyle fotoğraf sanatını tanımaya başladı. 2005 yılı içerisinde dijital fotoğrafçılık alanında çalışmalarına sıklık getirdi. Çeşitli reklam ajanslarıyla çalıştı. Reklam sektörünün her zaman içinde biri olarak dijital tanıtım fotoğrafçılığı alanında kendini geliştirdi. Marmara üniversitesi güzel sanatlar fakültesi fotoğraf bölümünde eğitimini tamamladı. Reklam sektöründe profesyonel olarak moda, still-life, endüstri ve mimari fotoğraf çalışmaları ve kendi fotoğraf projelerinin üzerinde çalışmalar yapmaya devam etmekte.

SHEDDEATH

Fotoğraf sanatçısı Ümit Karalar’ın ‘Kadın ve Şiddet’ konulu fotoğraf sergisi önceki gün Nişantaşı City’s’de sanatseverlerin beğenisine sunuldu. ‘Sheddeath’ adlı sergiye Doğa Rutkay, Zeynep Beşerler, Deniz Çakır, Rojda Demirer gibi 50’ye yakın ünlü kadın destek verdi. Şiddet gören kadının yaşadığı duygusal çöküntüyü ve çaresizliği topluma aktarmayı hedefleyen serginin açılışına yoğun ilgi olurken sergiye Öykü Gürman, Zeynep Mansur, Gözde Kansu, Begüm Birgören, Özge Özder gibi isimler katılarak basın mensuplarına poz verdi. Çektiği çarpıcı fotoğrafların önünde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Ümit Karalar, “Üniversitede kadına şiddet konusu bitirme projemdi. Bunu sosyal sorumluluk projesi haline getirmeye karar verdim. Birçok ünlü ismin desteğiyle de böyle bir sergi açtım. Plastik makyaj uygulayarak stüdyo fotoğrafları çektik” diye konuştu. Kadına şiddetin sadece Türkiye’de değil tüm dünyada arttığını ve her gün üç kadının şiddet gördüğü için yaşamını yitirdiğini söyleyen Karalar, çalışmasına destek veren tüm ünlü isimlere teşekkür etti.


 


Kaynak: http://www.facebook.com/RAZStudio?sk=info
              http://magazin.haberturk.com/herkes-bunu-konusuyor/haber/589000-50-unlu-kadin-dayak-yedi
Fotoğraflar:http://www.facebook.com/RAZStudio
Hazırlayan: Ebru Peközer

İşinize Yarayabilecek Fotoğraf Terimleri

1.Contrast: En açıktan en koyu tona geçinceye kadar bir film ya da fotoğraf kağıdında ara gri tonlarının varlığı ya da yokluğu. Kontrastı etkileyen öğeler ise, konunun aydınlatma oranı, objektifin özellikleri, duyarlı malzemelerin özellikleri, banyo edilme oranı, kullanılmakta olan agrandizörün özellikleri, kullanılan kontrast özelliği ve yüzey dokusudur.



2.Agrandizör: Negatiflerin kendi orjinal boyutlarından daha büyük boyutlar
da basılabilmesini sağlayan optik araç.(sol tarafta fotoğrafını görebilirsiniz.)

3.Alan Derinliği: Üzerinde odaklama yapılan cismin önünde ve arkasında oluşan net/seçik alandır. Bu alan cimin önünde 1/3, arkasında ise 2/3 oranında oluşur. Alan derinliğinin darlığını veya genişliğini etkileyen üç öğe, objektifin odak uzunluğu, kullanılan diyaframın açıklığı, ve cismin fotoğraf makinesine olan uzaklığıdır. Ayrıca bkz. Diyafram açıklığı ve odak uzunluğu.

4.ASA/ISO: Filmlerin ışığa karşı duyarlılıklarını belirleyen standart ölçü sistemi. Değer büyüdükçe filmin ışığa karşı duyarlılığı da artar.



5.Balık Gözü Objektif: Çoğu zaman görüş açısı 100º nin üzerindeki geniş açılı (çok kısa odak uzunluklu) objektiflere verilen genel ad. Bu objektiflerin kimileriyle 180º görüş açısı elde edilebilmektedir. Bu tür objektiflerin verdikleri görüntüde ise aşırı bir görüntü bozulması (dairesel görüntü) söz konusudur.(Sağ tarafta balık gözü objektifle çekilmiş bir fotoğraf yer almaktadır.)

6.Deklanşör: Örtücünün açılıp kapanmasını sağlayarak fotoğrafın çekilmesini sağlayan düğme.

7.Diyafram: Fotoğraf makinelerinin objektiflerinde, açılıp, kısılarak filme ulaşacak ışık miktarını ayarlayan parça.

8.Filtre: İçinden geçen ışığın özelliklerinde çeşitli değişiklikler yaratan cam, jelatin ya da asetattan yapılmış, çeşitli renklerdeki araçlardır. Fotoğraftaki son görüntüyü değiştirmek amacıyla objektifin ön kısmına takılan her şey filtredir. Filtrelerin, dairesel polarize, ısıtan, yıldız, yumuşatıcı çeşitlerinin yanında fotoğrafın tamamen rengini değiştiren çeşitleri de bulunmaktadır.


9.Vizör: Fotoğraf makinelerinde konuyu kadrajlamaya yarayan kısım. Bakaç, modern fotoğraf makinelerinde, pozlandırmayı denetlemeye yarayan bilgileri de içerir.(Sağ tarafta vizör bölümünün tam olarak nerede olduğunu görebilirsiniz.)

10. Örtücü Hızı: Filmin pozlandırılma süresidir ve ölçüsü saniyedir. Yüksek örtücü hızları, makinenin sarsıntısı veya fotoğraf objesinin hareketi nedeniyle oluşabilecek görüntü bozulmalarını ortadan kaldırarak temiz bir sonuç alınmasını sağlar.
11. Makro Fotoğrafçılık: Yakın plan çekimler bu şekilde adlandırılır. Nesneler o kadar yakından çekilirler ki, sonuçlar orijinal büyüklüğün 1/3 ’ü ile 8 katı arasında değişir.

12.Pan: Hareketli bir konuyu makine bakacından (vizöründen) konu ile yaklaşık aynı hızda takip ederek yapılan çekim türü.

13.Tripod: Fotoğraf makinesinin hiç kımıldamaması veya özel etkiler için uzun süreli pozlama istendiğinde, makinenin üzerine takılabileceği üç bacaklı ve çeşitli yöntemlerle oynar bir kafaya sahip sehpa sistemidir.(Sağ tarafta fotoğrafını görebilirsiniz.)

Kaynaklar:http://fotograf.terimleri.com/
Hazırlayan: Begüm Kırık