4 Şubat 2012 Cumartesi

Fotoğraf Sanatıyla İlgili Özlü Sözler



“Manzara fotoğrafı bir fotoğrafçı için en büyük testtir; bazen de en büyük hayal kırıklığı.” -Ansel Adams (Amerikalı fotoğrafçı)


“Fotoğraf benim tek rekreasyonum ve bana kalırsa gayet de iyi hallettim.” – Lewis Carroll (İngiliz fotoğrafçı ve romancı – Alice’s Adventures in Wonderland’ın yazarı)


“Bakın, ben bir entellektüel değilim – sadece fotoğraf çekerim.” – Helmut Newton (Alman fotoğrafçı)


“Fotoğrafın subjesiyle fazla ilgilenmiyorum. Fotoğrafı bir kere çektikten sonre gerisiyle fazla ilgilenmem. Avcılar aşçı değildir ki.” – Henri-Cartier Bresson (Fransız fotoğrafçı)


“Pek çok şey tek bir anlık keyif ve yaşam boyu utanç sebebidir; oysa fotoğraf tek bir anlık utanç ve yaşam boyu keyfi getirir.” - Tony Benn (İngiliz politikacı)


“Fotoğraf gerçektir. Sinema da saniyede 24 kere gerçektir.” – Jean-Luc Godard (Yeni Dalga akımının yaratıcısı Fransız sinemacı)


“İnsanların ruhları ve düşüncelerini fotoğraflamaya çalışırım. Fotoğafçı olarak insanların ruhlarını çekip almak yerine, onları arabulucu olarak birbirlerine aktardığımı düşünüyorum. Bu karşılıklı bir etkileşim bana göre.” – Yousuf Karsh (Türk asıllı Kanadalı fotoğrafçı ve gazeteci)


“Benim fikrimce bir şeyi fotoğraflayana kadar onu gerçekten gördüğünüzü iddia edemezsiniz.” – Emile Zola (Fransız romancı)


“Ben bir amatörüm ve ömrümce de öyle kalmaya niyetliyim.” – Andre Kertesz (Macar fotoğrafçı)


“Fotoğraf, geçmekte olan gerçek anın yakalanmasıdır.” – Jacques-Henri Lartigue (Fransız fotoğrafçı)


“Sadece kameranız ve siz varsınız. Fotoğrafınızdaki kısıtlamalar size bağlıdır; çünkü ne gördüğümüz kim olduğumuzdur.” – Ernst Haas (Avusturyalı fotoğrafçı ve yazar)

Fotoğraf: Anonim (Darüşşafaka Fotoğraf Kulübü Öğrancisi)
Hazırlayan: Cem Batuhan Bohan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder